Operacja zaćmy

Zaćma jest chorobą, w której jedynym skutecznym leczeniem jest operacja.

material1

Najczęstszą metodą operacyjną jest zabieg fakoemulsyfikacji zaćmy z wszczepieniem sztucznej soczewki zwijalnej

Polega on na rozbiciu własnej soczewki przy pomocy ultradźwięków i usunięcia jej fragmentów z pozostawieniem torebki soczewki, a następnie dotorebkowym wszczepieniu sztucznej soczewki zwijalnej o odpowiednio dobranych parametrach optycznych.

Metoda fakoemulsyfikacji umożliwia operowanie zaćmy w każdym jej stadium. Niewątpliwą zaletą tej metody jest brak szwów, ponieważ rana operacyjna jest precyzyjnym cięciem tunelowym i zamyka się szczelnie sama pod wpływem ciśnienia wewnątrzgałkowego operowanego oka. Po 1-2 godzinach od operacji pacjent może wrócić do domu. Dzięki czemu przeszkodą do operacji nie jest już, ani zaawansowanych wiek pacjenta, ani większość chorób internistycznych.

Zalety metody:

• zastosowanie niewielkiego cięcia, ok 2,5 mm, przez które w pierwszym etapie wprowadzana jest końcówka głowicy fakoemulsyfikatora, a następnie implantowana jest soczewka zwijalna
  • brak konieczności zakładania szwów na ranę operacyjną, która uszczelnia się sama pod wpływem ciśnienia wewnątrzgałkowego
  • możliwość wykonania zabiegu w znieczuleniu kroplowym
  • zminimalizowany do kilkunastu minut czas trwania zabiegu
  • pacjent nie wymaga hospitalizacji
  • po kilku godzinach opuszcza ośrodek
  • szybka rekonwalescencja operowanego oka
  • obniżone ryzyko wystąpienia powikłań pooperacyjnych
 Cataratta
Operacja zaćmy

W Centrum Medycznym MML wykonaliśmy z sukcesem już ponad 1500 zabiegów usunięcia zaćmy.

Operacje zaćmy wykonujemy zarówno u osób z Warszawy jak i z całej Polski.