Łatwiejsza implantacja dla chirurga i  korzyści dla pacjenta – nowy, wstępnie załadowany system implantacji soczewek wewnątrzgałkowych UltraSertTM

pexels-photo2

Najbardziej kontrolowalny sposób wszczepiania, płynna implantacja soczewki, bezpieczeństwo oraz przewidywalność przebiegu całej procedury i jej rezultatów, gwarancja sterylności soczewki a także eliminacja ryzyka mikrouszkodzeń. Oto zalety nowego systemu implantacji soczewek wewnątrzgałkowych UltraSertTM, który jest prawdziwym krokiem w przyszłość w chirurgii zaćmy.

Zabieg usunięcia zaćmy – trwa tylko 15 minut

Zaćma polega na zmętnieniu naturalnej soczewki znajdującej się w ludzkim oku. Jedynym sposobem jej leczenia jest zabieg chirurgiczny. Obecnie najpowszechniej stosowaną metodą jest zabieg fakoemulsyfikacji, który polega na rozbiciu zmętniałej soczewki przy pomocy ultradźwięków i usunięciu jej rozbitych fragmentów. Następnie w miejsce naturalnej soczewki chirurg implantuje soczewkę wewnątrzgałkową o odpowiednio dobranych parametrach optycznych. Zabieg pozwala na przywrócenie wzroku i poprawę jakości życia chorych. Krople znieczulające i leki uspokajające sprawiają, że uczucie dyskomfortu podczas zabiegu zostaje ograniczone do minimum. Standardowo to prosta procedura, która trwa zwykle jedynie od 15 do 30 minut, a większość pacjentów wraca do domu jeszcze w dniu zabiegu.

Najbardziej kontrolowalny system implantacji  pre-loaded

Chirurgia zaćmy od lat dążyła do stworzenia systemu, dzięki któremu wszczepianie soczewki podczas operacji będzie maksymalnie kontrolowane i bezpieczne. Efektem prac jest system implantacji UltraSertTM.

Co składa się na innowacyjność tego systemu?

• Końcówka tipa zaprojektowana dla cięcia w przedziale 2.2 mm do 3.2 mm. Mniejsza końcówka oznacza mniejsze cięcie, czyli mniejszą rana rogówki.
  • Ogranicznik głębokości, który pomaga chirurgowi kontrolować głębokość cięcia, zapewnia stabilny rozkład sił towarzyszących implantacji i minimalizuje ryzyko rozciągania rany.
  • Mechanizm tłokowy z precyzyjnie wyliczoną siłą działania mechanizmu sprężynowego pozwala na płynne przesuwanie tłoka do przodu, eliminuje negatywne skutki uwolnienia sił występujących w momencie wyjścia soczewki z kartridża.

System, który zapewnia płynną oraz kontrolowalną implantację soczewki, przy wykorzystaniu tylko jednej ręki, to kolejny krok w nowoczesnym leczeniu zaćmy. Pomaga chirurgowi kontrolować głębokość cięcia, zapewnia stabilny rozkład sił towarzyszących implantacji i minimalizuje ryzyko rozciągania rany. Dzięki temu, że system jest wstępnie załadowany (pre-loaded) gwarantuje sterylność soczewki oraz jednorazowość indżektora. Korzyści z systemu czerpie chirurg oraz pacjent, który może być spokojny o przebieg i rezultaty zabiegu.